virtualno-solanje
· Čas branja: 8 min

Zaradi karantene so otroci in učitelji prisiljeni v »šolo na daljavo«. Ključno orodje 4. Industrijske revolucije so namreč otroci za računalniki kot delovna sila prihodnosti. Najmlajši so znova kolateralna škoda, ugotavlja pionirska kanadska raziskovalka Cory Morningstar.

Njeno poglobljeno poznavanje kapitalskih tokov razkriva, da so bili otroci s strani politike na pladnju servirani korporacijam. Psihološka škoda, ki jo takšni kapitalski premiki povzročajo otrokom, se ne upošteva. Dokazano pa se zaradi takšnih političnih potez astronomsko bogatijo farmacevtske multinacionalke in tehnološki giganti. Otroci in starši ob »digitalizaciji šolstva« ne občutijo nobenega napredka v znanju otrok in boljšem počutju, nasprotno, soočajo se s tesnobo, nemočjo in odrinjenostjo iz družbe, ki jim na vsakem koraku zagotavlja, da smo »v krizi skupaj«.

Učenje na daljavo, oziroma virtualno izobraževanje je steber 4. industrijske revolucije

Globalno združenje za izobraževanje (The Global Education Coalition) je nastalo leta 26. marca, 2020 na pobudo UNESCA. Združenje, kjer sodeluje 90 zasebnih in javnih partnerjev, je nastalo na podlagi smernic, da bo virtualno »učenje« postalo stalnica, torej da se karantensko učenje integrira v splošno izobraževanje. Učenje na daljavo, oziroma virtualno izobraževanje je steber 4. industrijske revolucije, poudarja Cory Morningstar, ki je zbrala podatke o kapitalskih interesih, vpletenih v spletno izobraževanje najmlajših.

Najpomembnejši ustanovitelji Globalnega združenja za izobraževanje so: Microsoft, Google, BBC, Svetovna banka, Facebook in Globalno poslovno združenje za izobraževanje. Med partnerji so še: Zoom, Ericsson, Vodafone, IBM, McKinsey, Johns Hopkins Inštitut, Oxfam, Mednarodna zveza katoliških univerz, Huawei, modna znamka Dior, Siemens, TED, Uber, Video igre brez meja (VGWB), Svetovna zdravstvena organizacija in Mednarodna zveza za delavce. (International Labour Union). Pridruženih organizacij in podjetij združenja za promocijo virtualnega izobraževanja je zdaj že več kot 140.

UNESCO je postal zgolj fasada za kapitalsko moč Microsofta, ki je prvi ustanovitelj združenja, kar so namerno prikrili.

Cory Morningstar poudarja, da je s tem UNESCO postal zgolj fasada za kapitalsko moč Microsofta, ki je prvi ustanovitelj združenja, kar so namerno prikrili. Direktorica Microsofta, Satya Nadella je 30. aprila, 2020 izjavila: »Nesporno je, da je sedanje svetovno gospodarstvo vstopilo v četrto fazo industrijske revolucije ali industrije 4.0.«

Če se za hip vrnemo v 1. industrijsko revolucijo, bomo ugotovili, da so bili najbolj izkoriščana delovna sila otroci, ki so jih do smrti zgarali za delovnimi stroji in na ta način poskrbeli za razvoj strojev in s svojih velikanskih dobičkov. Nikjer ne obstaja spomenik uničenih otroštev – žrtev prve industrijske revolucije. Kakor nihče ne bo mogel povrniti zdravja, druženja in kakovosti izobraževanja otrok, ki so bili čez noč potisnjeni pred ekrane zaradi »šolanja na daljavo«, ki prinaša gromozanske dobičke zasebnim podjetjem. Otroci so pod pretvezo izobraževanja neplačani delavci »optimizacije izobraževanja«. Ministrstva za izobraževanja ne razkrijejo javnosti, da so otroci postali trg človeškega in socialnega kapitala. Otroci so neprostovoljno in brez pristanka staršev novo podatkovno blago in obveznice človeškega kapitala za globalne korporacije.

virtualno-solanje-1

Izobraževanje v rokah zasebnega kapitala

9. aprila, 2020 je partnerska organizacija Globalnega poslovnega združenja za izobraževanje (GBCE – Global Business Coalition for Education), organizirala elitni poslovni zajtrk v Washingtonu: »Od milijard do bilijonov: Investicija v prihodnjo generacijo«.

Vodja poslovnega združenja je Justin Van Fleet, visoko pozicioniran pri Združenih narodnih, kar mu omogoča pregled nad poslovnimi možnostmi izobraževanja. Kajti digitalno izobraževanje cilj je eden izmed prednostnih ciljev »trajnostnega razvoja« Združenih narodov. Seveda brez omembe, kako finančno, energetsko in zdravstveno digitalno izobraževanje obremenjuje otroke, starše in naravo.

Virtualne učilnice zahtevajo sodobne računalnike, spletno povezavo in naročnino, plačevanje računalniških programov (ki delujejo ali pa ne), povečano porabo električne energije, dostop do hrane in primernega okolja za otroka doma, kar ni samoumevno. Porebo po urjenju otrok pred ekrani spodbuja Svetovni gospodarski forum (WEF), združenje najbogatejših zasebnih korporacij. Kajti zasebni kapital Billa Gatesa in njemu podobnih je že okupiral tako Svetovno zdravstveno organizacijo (WHO), Združene narode (UN) kot Unesco, ki so idealna krinka za globalno pobiranje dobičkov.

Naloga Van Fleeta je vključitev finančnih mehanizmov, točkovanja in celotnega upravljanja z otroki ter njihovega privajanja na digitalno tlačanstvo, ki je temelj 4. Industrijske revolucije. Torej, če so bili majhni prsti otrok za stroji gonilo dobička pri tkanju bombaža 1. industrijske revolucije, je izboljševanje umetne inteligence s pomočjo »učenja« otrok neprostovoljni davek 4. industrijske revolucije. Današnji otroci si uničujejo oči in koncentracijo za ekrani. Njihova »naloga« je izpopolniti računalnike do te mere, da bodo njihovi lastni starši nepotrebni in nadomeščeni z roboti.

»4. industrijska revolucija pomeni resno grožnjo delavskim pravicam in človeštvu. Kapitalisti želijo povečati dobiček, ne da bi jih skrbele stavke in družbena odgovornost delavcev.«

Zasebni kapitalski interesi spodbujajo prehod na »učne ekosisteme«, kar pomeni nenehni priklop na računalnike in odtujitev od sovrstnikov in narave. Poučevanje na spletu vključuje namreč nenehno pridobivanje in zbiranje podatkov ter nadzor. Izobraževalna organizacija Knowledgeworks, ji jo financira Gates, naznanja »globoko spremembo družbe« s pomočjo izobraževanja, opozarja neodvisna raziskovalka Alison Hawver McDowell. Povsem odprto novo digitalno izobraževanje nagovarja »pospeševanje možganov« in nevrološka orodja za izboljšanje človeškega razmišljanja.

Ranljivi otroci kot novi rudniki kapitala

virtualno-solanje--2

Že poleti 2019 je nastalo partnerstvo med Svetovnim gospodarskim forumom (WEF) ter Microsoftom in Unicefom, ki naj bi otrokom beguncev zagotavljali izobraževanje in zaščito. Ugotavljamo lahko le, da se je premoženje Microsofta na račun ranljivih povečalo, za otroke beguncev pa tega ne moremo trditi. Microsoft je na ta način dobil dostop do 75 milijonov obubožanih otrok, ki jim bodo sledili z »učnim potnim listom«, nekakšnim digitalnim potrdilom. Namen te »dobrodelnosti« je brezplačna delovna sila za 4. industrijsko revolucijo: »Splošni namen instrumenta [IFFEd] je zagotoviti večje prednostne naloge in boljšo razporeditev virov za doseganje izobraževalnih ciljev SDG ali sustainable development goals – »trajnostni cilji«, ki jih zahteva elita iz Davosa, Svetovni gospodarski forum, usklajenih s strategijo financiranja »Milijarde do bilijonov«. Otroci so tisti »vir« na račun katerega se hočejo korporacije prigrebsti do bilijonov, ker milijarde jim ne zadostujejo več.

Do leta 2030 bo 77 % svetovne delovne sile mladih v Afriki, Aziji in na Tihem oceanu. Ta demografska kategorija je tako glavni cilj poceni delovne sile – digitalno zasužnjevanje v obliki domnevnega zmanjševanja revščine, enakosti in opolnomočenja, opozarja Cory Morningstar. V resnici gre torej za totalni digitalni nadzor in izkoriščanje otrok in mladine, kot so nekoč izkoriščali rudnike.

»Za reševanje izobraževalne krize moramo ustvariti [finančni] ekosistem. Če bi imeli ustrezen ekosistem, bi zasebni sektor omogočil enostavno financiranje izobraževalnih projektov in programov po vsem svetu.«, je komentiral »Sir« Ronald Cohen januarja 2020 za Svetovni gospodarski forum. Ob tem je dodal:

»Pojem učitelja kot nosilca znanja, ki svojim učencem daje modrost, ni več primeren za izobraževanje 21. stoletja.«

Z drugimi besedami – učitelji, ki brez poznavanja finančnih interesov in vplivov digitalizacije na zdravje in kakovost poučevanja otrok, takšno »normalizacijo poučevanja« zagovarjajo, bodo trajno uničili poslanstvo pedagoškega poklica, poleg tega, da aktivno škodujejo otrokom.

Gre za ugrabitev misli otrok, je neposredna Cory Morningstar: »Takšno, ki postavlja korporativne interese, dobičke in kapitalistično ideologijo na čelo globalnega izobraževanja in učnih načrtov. Če bomo dovolili, da se ti načrti uresničijo, se strinjamo z metodičnim pogojevanjem najbolj ranljivih. Socialni inženiring otrok in mladine temelji na korporacijskih interesih – izključno v njihovo korist. V preteklem letu je ta preračunani družbeni prehod povzročil veliko duševnih muk in psiholoških travm za tiste, ki so najbolj brez obrambe – to so naši otroci. Vendar se je šele začelo.

Tovrstna globalna prizadevanja, ki ne kažejo obžalovanja, lahko najbolje razumemo kot univerzalno in nedvomno spoštovanje makiavelističnih korporativnih načel, ki jih delijo in razumejo tisti, ki služijo kapitalu in moči. Poslovne odločitve, ki jih zavzema in sprošča apatični svetovni finančni in vladajoči razred, so enostavne: »cilji upravičujejo sredstva.« Morningstar nas opominja na okrutnost oblasti in skrbno pretehtane besede ameriške sekretarke Madeline Albright, ki je napad na Irak pod pretvezo laži, kjer je umrlo pol milijona otrok opisala kot: »Splačalo se je.« Globalne naveze zasebnega kapitala ne skrbi za vaše zdravje ali za vaše otroke, svarilo je več kot na mestu.

Covid-19 je priročna okoliščina za uvedbo 4. Industrijske revolucije in digitalizacije šolstva

Covid-19 je priročna okoliščina za uvedbo 4. Industrijske revolucije in digitalizacije šolstva, ugotavlja Cory Mornigstar. Gre za socialni eksperiment v živo. »Kdo se bo boril za otroke proti prihodnosti distopične bede? Odrasli so odgovorni za čustveno in fizično počutje otrok – vseh otrok. Starši morajo za vsako ceno reči ne.«

Kljub napakam Fundacije Gates spet vodi pobude v šolstvu

Neustreznost vpletanja zasebnega kapitala v javno šolstvo se je v preteklosti že pokazala v primeru Fundacije Gates. Poročilo raziskovalnega centra za neprofitne politike RAND navaja, da sedemletna izobraževalna pobuda za skoraj milijardo dolarjev, usmerjena v izboljšanje kakovosti poučevanja v šolah, ki jo je financirala Fundacija Billa in Melinde Gates – v veliki meri ni pomagala učencem.

Kakor ugotavlja raziskava, učenci, ki imajo manj možnosti za šolanje zaradi nižjih odhodkov staršev, ob programu fundacije Gates dosegali niso dosegali boljših učnih rezultatov. Šole so namreč denar fundacije uporabile za ocenjevanje dela učiteljev, kar ni prineslo boljših rezultatov za učence. Profesorica Jay Greene z Univerze Arkansas zato meni, da je pobuda Fundacije Gates porabila ogromno denarja v šolstvo pa je vnesla več slabega kot dobrega.

Kljub temu je prav fundacija Gates izbrana kot tista, ki bo v »novi normalnosti« usmerjala pobude v javnem šolstvu ZDA. Fundacija Gates, torej zasebni kapital bo tisti, ki bo na novo »domislil« šolanje otrok. Ponovno in urgentno je treba vzpostaviti demokratična in humana načela v izobraževanje, sicer jih bodo še naprej vodili tisti, ki jim je vseeno, ali otroke in učitelje nadomestijo roboti, le da se bo to njim finančno obrestovalo.

dr. Katerina Vidner Ferkov

Članek je bil objavljen v glasilu OZAVEŠČENI, februar 2021.

Delite naprej ...